سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

بلاهایی که با ورزش نکردن سر خودمون میاریم

عوارض و اثرات نامطلوب ورزش نکردن

همانطور که ورزش کردن فواید بسیاری بر بدن و سلامتی بدن دارد ورزش نکردن هم به همان اندازه باعث آسیب و اثرات بد بر بدن میشود. اگر تصمیم به ورزش نکردن گرفته اید باید از این عوارض و مشکلات که پیش خواهد آمد باخبر باشید و ان را بپذیرید.

در معرض افسردگی قرار میگیرید

ترک ورزش اثرات منفی زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها مشکلات روانی است. به عبارت دیگر، اگر فرد ورزش نکند، دیگر نمی تواند ثبات ذهنی داشته باشد و ممکن است در معرض مشکلاتی مانند افسردگی قرار گیرد.

افزایش فشار خون

اگر به مدت دو هفته ورزش نکنید، فشار خون بالا می رود و این فشار همچنان بالا می رود. اگر چندین ماه بی حرکت بمانید و بی تحرک بمانید، این رگ ها بیش از حد تحت فشار قرار می گیرند و وضعیت جدی می شود.

کاهش توده عضلانی

کاهش توده عضلانی مشکلات زیادی را برای سلامت فرد ایجاد می کند و زمانی که ورزش نمی کنید اتفاق می افتد و در نتیجه باعث افزایش کمردرد و مشکلات عضلانی می شود.

قند خون کنترل نشده

اگر نتوانید ورزش کنید، نمی توانید تعادل قند خون خود را حفظ کنید، که باعث افزایش وزن، خستگی و بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت می شود.

کاهش استقامت بدن

ورزش نکردن باعث می شود که اسکلت بدن استقامت معمول را نداشته باشد و در نتیجه بسیار مستعد آسیب می شود و ممکن است اکسیژن رسانی به بدن نیز کاهش یابد.

افزایش وزن

مطمئناً توقف یک برنامه ورزشی به طور خودکار با افزایش وزن برابری می کند. افزایش وزن ناخواسته که نمی توانید آن را متوقف کنید مگر اینکه رژیم بگیرید.

احتمال شکنندگی استخوان

ورزش منظم باعث می شود استخوان های قوی تری داشته باشید، اما ترک آن پوکی استخوان را افزایش می دهد و استخوان های شما اغلب ضعیف و مستعد شکنندگی هستند.

خواب نامناسب

اگر ورزش را متوقف کنید، خواب شما نیز مختل می شود، که باعث می شود نتوانید در طول روز بیدار بمانید و روال زندگی شما به طور کلی مختل می شود.

شروع سخت

اگر ورزش را متوقف کنید، احتمالاً شروع مجدد برای شما بسیار سخت خواهد بود و این یکی از بزرگترین عوارض ناتوانی در شروع مجدد ورزش است.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید