سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir
آموزش شنا از مبتدی تا کسب مدرک مربیگری شنا

آموزش شنا از مبتدی تا کسب مدرک مربیگری شنا

مهارت شنا یکی از الزامات یادگیری بر هر فرد است شما در هر سنی باشید نیاز به شنا کردن دارید و ممکن است در موقعیتی نیاز به حفظ جان خود و حتی نجات جان دیگران شوید در نتیجه آموزش و یادگیری شنا بر هیچ فردی پوشیده نیست.

از طرفی شنا کردن و یادگیری شنا آداب دارد شما باید مربی خوب و مناسبی انتخاب نمایید و در کلاس های آموزش شنا شرکت نمایید تا شنا را به طور کامل و حرفه ای یاد بگیرید. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد آموزش شنا از مبتدی تا کسب مدرک مربیگری را توضیح دهیم.

آموزش شنا مبتدی

انواع شنا چهار نوع دارد: شنای کرال سینه، شنای قورباغه، شنای کرال پشت و شنای پروانه

برای شروع اموزش شنا مبتدی ابتدا آشنایی با آب انجام می شود در ابتدا شما با مربی به داخل آب می روید و با هواگیری شروع می کنید و بعد از آشنایی کامل با هواگیری و نحوه خروج و ورود هوا در آب با پای کرال سینه شروع می کنید. پنجه پا رابکشید و بدون شکستن زانوها پای کرال سینه بزنید.

معمولا اولین نوع شنا در آموزش، کرال سینه می باشد. اما از طرفی اگر شناگر ترس از اب زیادی داشته باشد و یا با هواگیری کرال سینه مشکل داشته باشد ابتدا کرال پشت به وی آموزش داده می شود زیرا سر در کرال پشت کاملا بیرون از اب قرار دارد و نیازی به تکنیک هواگیری از طرفین وجود ندارد.

نحوه دست زدن در کرال سینه به صورت تک دست می باشد و هواگیری در کرال سینه از بغل می باشد.بعد از کرال سینه، کرال پشت آموزش داده می شود و در مراحل بعدی قورباغه و پروانه توسط مربی شنا آموزش داده می شود.

اصلاح تکنیک شنا

بعد از اموزش چهار شنا، وارد فاز اصلاح تکنیک می شوید و تکنیک های هر شنا را باید به طور کامل یاد بگیرید. اصلاح تکنیک به شا کمک می کند سریع تر شنا کنید و با استایل درست شنا را انجام دهید.

دریافت مدرک مربیگری شنا

بعد از گذراندن چندین دوره اموزش شنا و اشنایی با تمامی انواع شنا و تکنیک خوب، شما می توانید برای نجات غریق و مربیگری شنا اقدام نمایید. باید به صورت مستمر هفته ای حداقل سه جلسه تمرین داشته باشید و تمرینات سرعتی و استقامتی را در دستور کار قرار دهید.

نکته خیلی مهم این است که شما برای دریافت کارت نجات غریق و یا کارت مربیگری شنا باید به طور کامل و براحتی هر چهارشنا را به طور کامل و براحتی شنا کنید و بعد نسبت به آن در فدراسیون مربوطه ثبت نام نمایید. در نتیجه قبل از اینکه وقت و هزینه خود را تلف کنید ابتدا با انتخاب یک مربی شنا مناسب نسبت به تقویت شنا خود اقدام نمایید و تکنیک شنای خود را زیر نظر مربی اصلاح و تقویت نمایید.

نکته مهم این است که برای دریافت مربیگری شنا و ثبت نام در این دوره ها باید ۱۸ سال تمام شده باشد و افراد زیر ۱۸ سال نمی توانند اقدام نمایند.

برای دریافت مدرک مربیگری شنا باید به سایت فدراسیون شنا به ادرس https://register.irsf.ir/ مراجعه نمایید. دوره اموزشی که فدراسیون و هییت شنا مربوطه برگزار می کند را انتخاب کنید و با پرداخت هزینه در این دوره ثبت نام خواهید شد.

اما این تازه شروع کار است، در ایتدا از متقاضی تست چهار شنا گرفته می شود و شما باید بتوانید ۴ شنا را به صورت مسلط و درست شنا کنید و بعد از ان ۶۰ ساعت آموزش تئوری ، ۶۰ساعت آموزش عملی و ۵۰ ساعت کاروزی در انتظار شماست.

مراحل دریافت مدرک مربیگری شنا

آموزش تئوری مربیگری شنا

۶۰ ساعت آموزش تئوری با سرفصل های احیا و کمک های اولیه، اخلاق در مربیگری ورزشی، ایمنی در ورزش، مبانی آمادگی جسمانی، آناتومی، تجزیه و تحلیل مهارت ها تغذیه ورزشی، رشد و تکامل حرکتی، روانشناسی ورزشی، برنامه ریزی و طراحی تمرین، فیزیولوژی عمومی، مبانی استعدادیابی، أصول و مبانی تربیت بدنی و نقش مربی برای شما در نظر گرفته شده است که در انتها از تمام این سرفصل ها از متقاضی امتحان گرفته می شود و در صورتی که معدل شما بالای ۱۴ شود دوره تئوری را قبول می شوید در غیر اینصورت باید مجدد در این دوره شرکت نمایید.

نکته قابل توجه این است که در صورتی که متقاضی دانشجو و یا فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی باشد با ارایه نمره دروس پایه مانند فیزیولوژی ورزشی و آناتومی و از این قبیل دروس نیاز به گدراندن این دروس در دوره تئوری نمی باشد.

آموزش عملی مربیگری شنا

۶۰ ساعت اموزش عملی شنا شامل اصلاح تکنیک و تمرینات شنا برای امادگی جسمانی و همچنین نحوه صحیح آموزش در این دوره به شما اموزش و تمرین داده می شود. در صورتی که به موارد و نکات این دوره تسلط پیدا نکنید در این دوره قبول نمی شوید.

کارورزی برای دریافت مربیگری شنا

بعد از قبولی در دوره تئوری و عملی مربیگری شنا می بایست ۵۰ ساعت کاروزی زیر نظر اکادمی های مورد تایید فدراسیون شنا انجام دهید و این مرحله را پشت سر بگذارید تا کارت مربیگری شنا صادر شود و شما رسما مربی شنا شناخته شوید و در این حوزه فعالیت نمایید.

درآمد ماهیانه مربی شنا چقدر می باشد؟

درامد ماهیانه مربی شنا بسیار متغیر می باشد. شنا در فصل تابستان بیشتر طرفدار دارد و متقضیان بیشتری برای آموزش شنا مراجعه می کنند و در نتیجه درامد مربی نیز بیشتر می شود. حال اگر شما در کار خود ماهر باشید و تخصص بالایی داشته باشید در نهایت درامد بیشتری نیز خواهید داشت. نوع اموزش که بصورت خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی وحود دارد نیز در درامد ماهیانه مربی تاثیر گذار است.

admin

دیدگاهتان را بنویسید