سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

خواص مهم سیب زمینی برای مردان

سیب زمینی حاوی ویتامین های بسیاری مانند ویتامین C،ویتامینB6 و همچنین مواد معدنی از جمله آهن، فسفر، روی، منگنز و بسیاری مواد ضروری دیگر برای بدن بخصوص برای مردان است.سیب زمینی به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک میکند برای اقایان ورزشکار مصرف سیب زمینی به شدت توصیه میشود به این دلیل که سیب زمینی از گرفتگی عضلات نیز جلوگیری میکند.و با کالری کم اما میتواند شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد.

خواص سیب زمینی برای مردان

مصرف سیب زمینی برای خانم ها فواید زیادی دارد که مهم ترین آن روشنی پوست و جلوگیری از یبوست است اما در این بخش میخواهیم به خواص مهم و ضروری سیب زمینی برای مردان بپردازیم.

1-سیب زمینی منبع عالی ویتامین C است

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند و باعث بیماری شوند، کمک می کند. همچنین به عملکرد عضلات، بهبود زخم و سیستم ایمنی بدن کمک می کند که برای سلامت مردان مهم است. نباید فراموش کرد که ویتامین C به سلامت پوست و به حفظ جوانی شما کمک می کند.

سیب زمینی آبرسان است

سیب زمینی منبع خوبی از آب است و با تامین فیبر، ویتامین C و سایر مواد مغذی که باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، به شما کمک می کند هیدراته بمانید.

سیب زمینی مملو از پتاسیم است

پتاسیم یک ماده معدنی ضروری است که به تنظیم تعادل مایعات بدن کمک می کند و همچنین برای انقباض مناسب عضلات ضروری است. پتاسیم همچنین در عملکرد اعصاب و سلامت قلب و همچنین عملکرد کلیه در مردان نقش دارد.

سیب زمینی مواد معدنی ضروری بدن را تامین می کند

سیب زمینی سرشار از پتاسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای حفظ سلامت عضلات، اعصاب و قلب است. پتاسیم همچنین یک الکترولیت است، ماده ای که بدن شما برای تعادل مایعات در بدن با حفظ مقدار مناسب اسیدیته یا قلیاییت به آن نیاز دارد. پتاسیم علاوه بر اینکه یک ماده معدنی ضروری برای بسیاری از عملکردهای بدن است، اگر در هوای گرم فعال هستید (مانند دویدن یا ورزش) می تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کند.

سیب زمینی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، سیب زمینی حاوی ویتامین C است که از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت می کند. ویتامین C، گلبول های سفید خون را تقویت می کند که با عفونت مبارزه می کنند.

سیب زمینی کالری کمی دارد

سیب زمینی کالری کمی دارد. یک سیب زمینی متوسط پخته ​​تنها ۱۱۰ کالری دارد و می توانید آن را برای همیشه بدون افزایش وزن مصرف کنید. یک سیب زمینی حاوی حدود 100 کالری (1/2 فنجان) و حدود 4 گرم کربوهیدرات است.

این واقعیت ها سیب زمینی را به یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی تبدیل می کند. سیب زمینی منبع خوبی از فیبر است و در حالی که مردان به طور متوسط ​​تنها 15 تا 20 درصد از فیبر مصرفی توصیه شده روزانه خود را مصرف می کنند، سیب زمینی یک غذای ضروری است که به عملکرد روان سیستم گوارش آنها کمک می کند.

سیب زمینی حاوی پتاسیم، ویتامین C و آهن است و این یعنی حاوی تمام مواد مغذی مهم برای سلامت مردان است.

پتاسیم با کاهش جذب سدیم در بدن به تنظیم فشار خون کمک می کند. ویتامین C از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند و آهن به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند که اکسیژن را در سراسر بدن شما حمل می کنند. منیزیم ریتم قلب را با انقباض (و در صورت لزوم شل کردن) بافت عضلانی که در صورت نیاز خون را به داخل رگ ها پمپاژ می کند، تنظیم می کند.

سیب زمینی می تواند به تسکین گرفتگی عضلات کمک کند

سیب زمینی منبع خوبی از پتاسیم است، ماده معدنی که به انقباض ماهیچه ها کمک می کند، که در مردان شایع تر است. هنگامی که گرفتگی عضلات را تجربه می کنید، بدن شما سعی می کند با انقباض آن ها را آرام کند. ادامه انقباضات می تواند منجر به اسپاسم و سایر احساسات دردناک شود، بنابراین سیب زمینی می تواند با تامین پتاسیم در حالت طبیعی خود (به جای مصرف مکمل) این احساس گرفتگی را کاهش دهد.

سیب زمینی همچنین ویتامین C و همچنین مواد معدنی ضروری مانند آهن و منیزیم را تامین می کند. همه مواد مغذی به دلیل نقششان در تنظیم عملکرد عضلات و کمک به مدیریت درد در حین ورزش یا بعد از آسیب شناخته شده است. اگر گرفتگی در بافت آلت تناسلی دارید که از سفت شدن جلوگیری می کند، سیب زمینی ممکن است برای شما مفید باشد.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید