سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

چرا در حین ورزش یا بعد از ورزش بدنمان میلرزد؟!

لرزش بدن در هنگام ورزش کردن یا بعد از ورزش که اتفاق می افتد در اکثر موارد نشان دهنده مشکل جدی ای نیست این لرزشها ممکن است بخاطر ضعف و خستگی باشد ویا بدن شما به ورزشی که انجام میدهید عادت ند اشته و برای مغز حرکتی ناشناخته باشد و این واکنش طبیعی است.

برای اینکه از این لرزش ها جلوگیری کنید و خیلی راحت آنها را اصلاح کنید، باید شرایط قبل و بعد از ورزش را بدانید.

اگر بدنتان در حین و بعد از ورزش مدام می لرزد و وقتی ورزش نمی کنید هم همچنان می لرزید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 علت لرزش بدن در حین یا بعد از ورزش

خستگی

هنگام خستگی؛ اگر هنگام ورزش بیش از حد بدنتان می سوزد یا می لرزد، بدانید که این طبیعی است. یکی از دلایل آن این است که بدن مجبور است برای مدت طولانی ماهیچه ها را در یک حالت نگه دارد و این باعث خستگی عضلات می شود و این خستگی به اعصاب و ستون فقرات نیز می رسد و وقتی می خواهد کار خود را برای شروع دوباره انجام دهد، باید منقبض و منبسط می شود و این باعث ارتعاش می شود.

همچنین در هنگام خستگی، هیدروژن در ماهیچه ها جمع می شود و ماهیچه ها اسیدی می شوند و سپس سیگنالی به مغز ارسال می شود که ماهیچه ها ناراحت هستند، در نتیجه بدن می لرزد.

سطح قند خون پایین

ورزش بدون تامین مواد مغذی برای بدن باعث از دست دادن انرژی و خستگی عضلات می شود. به همین دلیل باید قبل و بعد از ورزش غذای سالم بخورید و مراقب باشید که قند خونتان افت نکند. در غیر این صورت، پس از ورزش؛ بدن شما درد می کند و بی قراری، اضطراب، سرگیجه و ضعف را تجربه خواهید کرد.

یک وعده غذایی که کربوهیدرات یا قند کمی دارد را مانند کره بادام زمینی یا یک لیوان آب پرتقال قبل و بعد از تمرین مصرف کنید.

حرکت جدید

هنگامی که بدن الگوی حرکتی جدیدی را تجربه می کند، یعنی با انجام یک حرکت ورزشی جدید، امکان لرزش در بدن وجود دارد زیرا حرکت جدید جزو الگوهای رایج مغزی نیست و در این حالت مغز سعی می کند متوجه شود چگونه این حرکت را انجام دهید و دنبال کنید.این عضلات نیز در حرکت جدید دخیل هستند، بنابراین بدن می لرزد.

سایر علل لرزش بدن در حین ورزش

خستگی عضلانی یا سطح قند خون پایین از جمله دلایل رایج لرزش در حین و بعد از ورزش است. اما عوامل دیگری نیز وجود دارد:

مصرف کافئین یا برخی محرک ها نیز باعث لرزش، استرس و اضطراب می شود.
در برخی موارد نادر، اختلالات زمینه ای نیز بر اعصاب تأثیر می گذارد.
بیماری پارکینسون و ام اس ممکن است چنین مشکلی را ایجاد کرده باشند.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید