سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

علائمی که میگه افسرده ای

افسردگی یک نوع بیماری است که روحیه و روان را درگیر میکند.بیمار افسردگی دچار اختلال در خواب ،بی حوصلگی ،ناامیدی ،حس فرار از زندگی ،حس پوچ بودن و…میشود.این بیماری فقط با علائم و روحیات تشخیص داده میشود و هیچ تست یا آزمایشی ندارد اما در صورتی که به افسردگی دچار شدید برای درمان افسردگی باید به پزشک مراجعه کنید.

آشنایی با افسردگی و علل و علائم اصلی آن

طبق اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها از سال 2019، 4.7 درصد از جوانان بالای 18 سال افسردگی را تجربه می کنند که تقریباً یک در شش است. کسانی که در طول زندگی خود از افسردگی رنج می برند. مطمئناً ما در برخی موقعیت‌ها احساس ناراحتی می‌کنیم، اما افسردگی وضعیت متفاوتی است که تأثیر متفاوتی روی افراد می‌گذارد.

افسردگی چیست و چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

به گفته کارشناسان؛ افسردگی یک بیماری قابل درمان است و به عنوان یک بیماری روانی جدی در نظر گرفته می شود که باعث ناراحتی، ناامیدی، بی قراری، درماندگی، منفی گرایی، سردرگمی، اختلال خواب و اشتها، مشکلات تمرکز و سایر علائم در افراد بیش از دو هفته می شود. بنابراین، اگر هر یک از این علائم و احساسات را برای بیش از 2 هفته تجربه کردید، باید شک کنید که افسرده هستید و به پزشک مراجعه کنید.

بر اساس اطلاعات موجود؛ هیچ آزمایش خونی نمی تواند افسردگی شما را ثابت کند و در نتیجه کمی مشکل می شود و فقط باید به علائم آن فکر کنید. بنابراین بهتر است بیشتر به رفتار و خلق و خوی خود توجه کنید تا متوجه شوید که آیا افسردگی دارید یا خیر.

چه عواملی باعث افسردگی می شود؟

افسردگی دلایل مختلفی دارد. به گفته دکتر پولاک؛ عوامل مختلفی مانند:

تغییر در عملکرد مغز
سابقه خانوادگی افسردگی
رنج بردن از یک موقعیت استرس زا در زندگی
مشکلات اجتماعی مانند فقر
و بیماری های جسمی می توانند باعث افسردگی شوند.

بر اساس اطلاعات موجود در آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری ها، اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب می تواند ناشی از مشکلاتی مانند نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی باشد.

دلایل اصلی افسردگی چیست؟

نظرات پزشکان در این مورد متفاوت است، اما بر این باورند که ترکیبی از عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی، محیطی و اختلالات روانی می تواند باعث افسردگی شود، اما شایع ترین علل افسردگی عبارتند از:

سن
رویدادهای زندگی
تضادهای شخصیتی
مرگ یک فرد نزدیک
جنسیت (معمولاً زنان دو برابر بیشتر از مردان در معرض افسردگی هستند)
مصرف مواد مخدر یا اعتیاد به یک ماده
داشتن یک بیماری جدی

مستر

دیدگاهتان را بنویسید