سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

از بین بردن استرس و اضطراب با یک نوع مدیتیشن

امروزه با تمام دغدغه های کاری و فکری که وجود دارد و مشغولیت های تمام نشدنی ،فراموش میکنیم به بدن خود توجه کنیم یا طوری غرق در استرس هستیم که درد های فیزیکی بدن را متوجه نمیشویم و اصلا اهمیت نمیدهیم غافل از اینکه این کار وضعیت روحی ما را تضعیف میکند.

اسکن مدیتیشن یا مدیتیشن اسکن بدن یک راه عالی برای خلاص شدن از شر این تنش است که ممکن است از آن آگاه نباشید.

مدیتیشن اسکن ،تکنیکی برای رهایی از تمام استرس شما

اسکن بدن به قسمت‌های خاصی از بدن و احساسات مختلف درون آن توجه می‌کند که به تدریج و به ترتیب از پا تا سر ایجاد می‌شوند.

اگر خود را به صورت ذهنی اسکن کنید، به هر قسمت از بدن خود توجه خواهید کرد و متوجه درد، تنش، گرفتگی و ناراحتی عمومی خواهید شد. هدف از بین بردن کامل درد نیست، شما می توانید یاد بگیرید که چگونه آن را مدیریت کنید.

مزایای تمرین مدیتیشن اسکن منظم

وقتی این مدیتیشن را هر روز انجام دهید و تمرین کنید، فواید آن را در بدن و ذهن خود خواهید دید. مطالعات نشان می دهد که کاهش استرس یکی از مزایای اصلی مدیتیشن اسکن بدن است که دارای فواید فیزیکی مانند کاهش التهاب، خستگی و بی خوابی است.

در چنین شرایطی اسکن بدن تنش های روحی و جسمی را از بین می برد. این نوع مدیتیشن یک راه عملی و موثر برای کمک به شما در یافتن حالت آرامش در زمانی است که از هر نوع تنش رنج می برید.

 چگونه مدیتیشن اسکن بدن انجام دهیم؟

مانند همه انواع مدیتیشن، اسکن بدن راه حل ساده ای دارد که در زیر ارائه خواهیم کرد.

راحت باشید

در جایی که احساس راحتی می کنید دراز بکشید؛ به خصوص اگر قرار است قبل از خواب مدیتیشن اسکن بدن انجام دهید. اگر در دراز کشیدن راحت نیستید یا احساس راحتی نمی کنید، می توانید این کار را به صورت نشسته انجام دهید.

چند نفس عمیق بکشید و بگذارید نفستان آرام شود.

به جای اینکه از قفسه سینه نفس بکشید، از شکم نفس بکشید و اجازه دهید شکمتان جلو بیاید و دوباره منقبض شود و از آنجا بازدم کنید. اگر با هر نفس متوجه بالا و پایین رفتن شانه‌های خود شدید، بیشتر بر تنفس از شکم خود تمرکز کنید که مانند یک بادکنک پاسخ می‌دهد.

مراقب پاهای خود باشید

حالا به آرامی توجه خود را به پاهای خود معطوف کنید. این احساس را در پا پیدا کنید و اگر متوجه درد شدید، هر احساس و فکری که به شما اشاره دارد را بپذیرید و به آرامی بازدم کنید.

در تنش ها نفس بکشید

اگر احساس ناراحتی کردید، به آن توجه کنید. از آن قسمت نفس بکشید و ببینید چه اتفاقی می افتد، بنابراین وقتی به طور کامل نفس می کشید، فکر کنید و روی آن قسمت از بدن خود تمرکز کنید.

با بازدم، تصور کنید که این تنش ها ناپدید شده و در هوا تبخیر می شوند. هر وقت که تو آماده هستی؛ به بخش بعدی بروید.

کل بدن را اسکن کنید این تمرین را با هر قسمتی از بدن انجام دهید. به تدریج پای خود را بالا بیاورید تا به بالای سرتان برسد.

توجه کنید که در کجای بدنتان استرس دارید و چگونه احساس می کنید و فکر می کنید. اگر در هر قسمت از بدن احساس سفتی، درد و فشار می کنید، سعی کنید از همان نواحی نفس بکشید. انجام این کار تنش را در بدن از بین می برد.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید