سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

راحت ترین راه تغییر عادت های غذایی بد

عادت های غذایی بد و ناسالم دلیل اصلی چاقی و بد اندامی است.این عادت های غذایی چون یک روزه به وجود نیامده پس یک روزه هم نمیشود ترک کرد و از شرشان خلاص شد،و بسیاری برای ترک این عادت ها اقدام میکنند اما موفق نمیشوند.بهتر است بجای ترک کردن عادت های غذایی بد خود به تغییر روی بیاورید و به عادت غذایی سالم تبدیلش کنید از این رو ابتدا عادات غذایی بد خود را بدانید و با برنامه و اصولی پیش برید تا به موفقیت سریع برسید.

کارشناسان معتقدند اصلاح یک رفتار حداقل 21 روز طول می کشد پس پیشنهاد میشود 21 روز از الگوی رفتاری که در ادامه برای شما آورده ایم پیروی کنید.

تغییر عادات غذایی در اسرع وقت

اهداف خود را بنویسید

اهداف خود را بنویسید، اما هنگام نوشتن اهداف خود از منفی نگری پرهیز کنید و اهداف خود را با عبارات مثبت و مثبت اندیشی ثبت کنید.

هنگام نوشتن اهداف خود، حتماً دلایل تغییر عادات بد خود را یادداشت کنید. توضیح دلایل خود باعث می شود به عادات غذایی بدی که در زندگی خود ایجاد کرده اید فکر کنید و عملکرد مثبت و سازنده تری به دست آورید.

الگوهای جایگزین را پیدا کنید

برای تغییر عادات بد غذایی، بهتر است ابتدا یک الگوی جایگزین پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر صبحانه را حذف می کنید و در وعده ناهار زیاد می خورید، حتما برنامه غذایی خود را تغییر دهید و صبحانه بخورید.

روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید

سعی کنید قبل از رفتن به کافئین، قهوه و چای روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید تا متابولیسم خود را تسریع کنید.

یک میان وعده سالم بخورید

هیچ چیز به اندازه یک میان وعده سالم و مغذی به شما انرژی و خلق و خوی خوب نمی دهد. حتما باید آن را در میان وعده خود بگنجانید. مواد فیبر و پروتئین دار انتخاب کنید تا شما را سیر نگه دارد.

میزان کالری دریافتی خود نظارت داشته باشید

مصرف بیش از حد کالری ناسالم است. اما مصرف کالری کم نیز خطرناک است. پس مراقب باشید زیاده روی نکنید و زیاد وسواس نکنید.

خواب کافی

تغییر عادات غذایی ممکن است آسان تر از تنظیم خواب باشد. هنگامی که خسته هستید، احتمال زیاد پرخوری و خوردن غذاهای ناسالم بیشتر است. پس سعی کنید با تنظیم خواب خود متابولیسم خود را تنظیم کنید.

یک بشقاب کوچک انتخاب کنید

بهتر است ظرفی که برای غذا خوردن استفاده می کنید کوچکتر از حد معمولی باشد تا غذای کمتری در آن جا شود و ذهن شما فریب بخورد.

صبحانه را فراموش نکنید

حتی اگر اهل صبحانه نیستید، به هر حال این عادت را در خود نگه دارید. صبحانه ساده ترین راه برای تنظیم متابولیسم است. صبحانه ای که حاوی پروتئین و فیبر است و قند کمی دارد.

غذاهای سالم را جایگزین کنید

به دنبال غذاهای سبک تر اما سالم تر و قوی تر باشید. برای مثال سعی کنید به جای ساندویچ از پروتئین طبیعی استفاده کنید و مصرف شکر، نمک و چربی خود را به حداقل برسانید.

ظرف میوه خود را تزئین کنید

حتماً خود را به خوردن غذاهای سالم تشویق کنید. به عنوان مثال یک بشقاب میوه سالم جلوی خود قرار دهید و آن را به گونه ای تزئین کنید که میل شما به خوردن بیشتر شود.

در طول روز آب بنوشید

نوشیدن آب در طول روز به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می کند، زیرا کم آبی باعث افزایش گرسنگی و پرخوری می شود.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید