سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

ورزش هایی که برای سلامت روده مفید است کدامند؟

بهترین کار برای زمانی از طول روز که بیکار هستید پیاده روی و انجام ورزش مورد علاقه تان است.ورزش برای داشتن وزن مناسب و انرژی بالا و حتی خلق و خوی بهتر بسیار مفید و لازم است.فواید ورزش بیشمار است اما میخواهیم یاد بگیریم چه ورزش هایی برای سلامت روده مفید و کاربردی است.

تمرینات مفید برای سلامت روده :

یوگا

یوگا یکی از بهترین راه ها برای آرام کردن ذهن است.

افرادی که با استرس دست و پنجه نرم می کنند، احتمالاً مشکلات گوارشی را تجربه می کنند و ممکن است سندرم روده تحریک پذیر و علائمی داشته باشند که آنها را آزار می دهد، جایی که یوگا می تواند به آنها کمک کند. و آنها را از نظر روانی آرام می کند و در نتیجه مشکلاتی مانند سندرم روده تحریک پذیر ناشی از استرس را حل می کند.

دوی آهسته

یکی از ورزش های توصیه شده برای تقویت روده دویدن است که باعث می شود معده و روده شما بهتر کار کنند. اگر نمی توانید؛ یک طناب ببندید و اگر طناب ندارید; می توانید از تردمیل استفاده کنید و به طور کلی عرق کنید.

پیاده روی

پیاده روی روشی موثر است که به آرامش ذهن شما کمک می کند و شما را مشغول نمی کند. از طرفی نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و باعث بهبود وضعیت گوارش شما می شود و برای افرادی که از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برند نیز بسیار موثر است.

شنا

شنا یکی از بهترین ورزش هایی است که می توانید انجام دهید و وضعیت مفاصل، روده و معده شما را بهبود می بخشد. احساس خوبی به شما می دهد و باکتری های خوب معده و روده را افزایش می دهد.

دوچرخه سواري

دوچرخه سواری در فضای باز یا دوچرخه سواری در باشگاه یکی از بهترین ورزش ها برای سلامت دستگاه گوارش است. تحقیقات نشان می دهد که دوچرخه سواری با شدت متوسط ​​یا با سرعتی به اندازه سه ساعت در هفته، می تواند باکتری های مفید روده را افزایش دهد.

الکپتیکال

فعالیت های الکپتیکال مانند پیاده روی، طناب زدن و دوچرخه سواری یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت سلامت دستگاه گوارش است. بزرگترین فایده این است که پایین تنه شما بدون نیاز به کار سخت وارد بازی می شود و شکم و اندام های داخلی تقویت می شوند.

تای چی

تای چی یک ورزش سبک است که در چین بسیار محبوب است و مشکلات گوارشی را بهبود می بخشد. حرکات آهسته و شدید در آن باعث بهبود وضعیت ستون فقرات و در نتیجه تقویت معده و روده و رفع یبوست و مشکلات گوارشی می شود.

پیلاتس

پیلاتس شبیه یوگا است و تعادل را افزایش می دهد، وضعیت بدنی و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد، استرس را کاهش می دهد و یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توانید برای تقویت سیستم گوارش خود انجام دهید.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید