سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

مواد غذایی مفید برای مصرف روزانه

مابرای داشتن بدن، مغز سالم و حافظه دقیق و قوی نیاز به مصرف روزانه مواد غذایی داریم.برای داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل،بهتر است مواد غذایی پر خاصیت رو بشناسیم یا حتی یادداشت کنیم و روزانه هنگام برنامه ریزی و تهیه وعده های غذایی از مواد مفید و مناسب استفاده کنیم.

غذاهایی که شما را سالم نگه می دارد:

توت فرنگی و زغال اخته

میوه ها و میوه های جنگلی ارزش ها و خواص زیادی دارند. اگر می خواهید حافظه خود را تقویت کنید، دانشمندان غذاهای غنی از فیتوکمیکال ها (ترکیبات شیمیایی که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارد و اغلب به ترکیباتی گفته می شود که اثرات دارویی بیشتری نسبت به تغذیه دارند) مانند زغال اخته کشف کرده اند. ترکیب این میوه با سایر غذاها بسیار خوشمزه می شود و در نتیجه به یکی از محبوب ترین میوه ها تبدیل می شود.

سیر

سیر یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان یا سلاح اصلی بدن برای مبارزه با بیماری است. مطالعات ثابت کرده است که مصرف 2 حبه سیر در هفته خطر ابتلا به سرطان را تا 50 درصد کاهش می دهد. همچنین مصرف سیر برای از بین بردن عفونت ها و باکتری های خفته در بدن عالی است.

روغن زیتون

برای اینکه از بیماری های خطرناکی مانند کبد چرب و سکته قلبی در امان بمانید، تصمیم بگیرید که از این پس روغن زیتون را جایگزین روغن های مورد استفاده خود کنید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی به لطف ترکیباتی که دارد باعث تقویت بدن در ترشح آنزیم های ضد سرطان و مشکلات مغزی می شود. کلم بروکلی سرشار از پتاسیم است که برای سیستم عصبی و در نتیجه مغز شما ضروری است. مطالعات نشان داده است که این ماده آسیب های مغزی را نیز التیام می بخشد و به همین دلیل به عنوان بهترین غذا شناخته می شود و از ابتلای زنان به سرطان جلوگیری می کند.

ماست

این لبنیات برای استخوان ها و در واقع اسکلت بدن مفید و ضروری هستند. با مصرف 3/4 فنجان ماست کم چرب در طول روز سلامت خود را حفظ کنید.

دانه های آفتابگردان

تخمه آفتابگردان یکی از دانه هایی است که پیامبر اکرم برای مصرف روزانه توصیه کرده است. با توجه به خواص تخمه آفتابگردان، مواد مغذی موجود در این ماده به دلیل وجود ویتامین E، B6، روی و آهن برای سلامت موهای شما مناسب است.

دارچین

دارچین فعالیت مغز را افزایش می دهد، بنابراین می توان از آن برای تقویت این اندام استفاده کرد. خوردن دارچین که این ویژگی را دارد سعی در رفع تنش عصبی و جلوگیری از کاهش حافظه دارد.

بادمجان

بادمجان با خواص مثبتی که برای مغز داشت جلب توجه کرد. آنتی اکسیدان موجود در این ماده از غشای سلولی مغز محافظت می کند. همچنین دارای ماده ای به نام آنتوسیانین است که در تقویت حافظه موثر است.

چای

آرام کردن اعصاب و کاهش استرس در طول روز برای سلامت بدن بسیار مهم است، بنابراین حداقل یک فنجان چای سیاه یا سبز در روز بنوشید.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید