سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

مواد غذایی مفید برای مصرف روزانه 2

اگر میخواهید تغذیه سالم و مناسبی داشته باشید، لازمه که مواد غذایی پرخاصیت و ضروری را بشناسید و در تهیه وعده های غذایی روزانه از آن استفاده کنید.

هویج

هویج ماده ای است که باید هر روز آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. سرشار از گلوتاتیون (یک ترکیب پروتئینی کوچک که کبد را سم زدایی می کند) و همچنین فلاونوئیدها و بتاکاروتن است. مصرف این گیاه باعث بهبود عملکرد کلیه می شود.

رزماری

رزماری حاوی ترکیب شیمیایی به نام اسید کارنوزیک است که از مغز در برابر بیماری هایی مانند آلزایمر محافظت می کند. دانشمندان ثابت کرده اند که عطر موجود در این ماده تاثیر مثبتی بر حافظه و توانایی شناختی دارد، بنابراین این ماده به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی شناخته می شود.

گردو

یکی از بهترین مواد برای سلامت مغز گردو است. این ماده حاوی دو اسید کوزاگزانوئیک یا DHA (اسیدهای چرب امگا 3) است. تحقیقات اخیر در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که خوردن آجیل طول عمر را افزایش می دهد و بر عملکرد شناختی بزرگسالان تأثیر می گذارد. یک چهارم فنجان گردو تقریباً 100 درصد نیاز روزانه شما به DHA را تامین می کند. بنابراین همیشه گردو را در خانه خود نگه دارید.

ماهی

بدن نمی تواند اسیدهای چرب ضروری تولید کند، بنابراین باید آنها را از غذا دریافت کنیم. بهترین چربی‌های امگا 3 مانند EPA و DHA در ماهی‌های چرب یافت می‌شوند و مصرف آن‌ها حافظه، مغز و عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد. بهترین منابع ماهی سالمون، قزل آلا، ماهی خال مخالی و ساردین هستند.

اسفناج

همه ما مواد مغذی موجود در این ماده را می دانیم. این سبزی بهترین منبع بتاکاروتن، فولات و آهن است که برای سلامت موهای شما ضروری است.

آووکادو

آووکادو یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای کبد است. این میوه سرشار از ترکیبات گلوتاتیون است که توانایی پاکسازی کبد را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است که اگر به مدت یک ماه 1-2 آووکادو در هفته بخورید، کلیه های سالمی خواهید داشت.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید