سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

فواید غرغره کردن با آب نمک

غرغره آب نمک به عنوان یک درمان خانگی موثر و آسان برای گلودرد شناخته می شود.علاوه بر این فواید و موارد استفاده بسیاری دارد که در ادامه خواهیم گفت.حتی به گفته دانشمندان با غرغره آب نمک میتوان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد.

فواید غرغره کردن با آب نمک برای حفظ سلامت بدن

بسیاری از پزشکان غرغره آب نمک را برای درمان یا پیشگیری از برخی مشکلات توصیه می کنند. محلول نمک می تواند به کاهش شدت عفونت های ویروسی و باکتریایی کمک کند، درد ناراحت کننده ناشی از واکنش های آلرژیک را تسکین دهد و محرک هایی مانند آلرژن ها، باکتری ها و قارچ ها را از گلو و بینی پاک کند.

رفع التهاب و عفونت

غرغره آب نمک بسیاری از مشکلات مانند گلودرد و خارش را حل می کند. دهانشویه مخصوصاً برای گلودردهای ناشی از آلرژی های فصلی، سرماخوردگی و عفونت های سینوسی مفید است. با این حال، این درمان ساده می تواند به جلوگیری از عفونت مجدد کمک کند.

کاهش باکتری های مضر در دهان

غرغره آب نمک با خنثی کردن اسیدهایی که باعث تکثیر باکتری ها در دهان می شوند، به حفظ تعادل pH کمک می کند که از بیماری های لثه جلوگیری می کند. آب نمک رشد باکتری ها را از بین می برد و در برابر گسترش عفونت ها (قارچ) مانند کاندیدیازیس، یک عفونت قارچی که به دهان و گلو حمله می کند، محافظت می کند.

تمیز کردن مجاری بینی

یکی از بهترین راه ها برای پاکسازی مجاری تنفسی، سر و سینه غرغره کردن با آب نمک است. غرغره کردن با آب نمک مخاطی را که در مجاری تنفسی و حفره های بینی جمع می شود رقیق می کند. اگر به دلیل سرماخوردگی یا آلرژی دچار گرفتگی یا آبریزش بینی شده اید، با آب نمک غرغره کرده و بینی خود را بشویید.

تسکین لوزه ها

لوزه ها دو بافت توده ای در پشت گلو هستند که به دلیل عفونت باکتریایی و ویروسی ملتهب می شوند. التهاب لوزه ها می تواند باعث مشکل در بلع شود و غرغره آب نمک می تواند به تسکین درد و علائم کمک کند.

رفع یبوست

برای درمان یبوست مقداری نمک اسپوم را در یک لیوان آب حل کرده و آب لیموترش را به آن اضافه کنید و بنوشید. این محلول به درمان یبوست کمک می کند.

بهبود خونریزی لثه و دندان درد

غرغره کردن با آب نمک، خونریزی و تورم لثه را که اولین نشانه بیماری لثه ناشی از باکتری است، تسکین می دهد. شستشوی دهان با آب نمک می تواند به کاهش التهاب و مبارزه با باکتری ها کمک کند و همچنین می تواند دندان درد را درمان کند.

کاهش بوی بد دهان

اگر از بوی بد دهان رنج می‌برید، یکی از درمان‌های مؤثر غرغره کردن با آب نمک است زیرا باکتری‌های موجود در دهان را که باعث بوی بد دهان می‌شوند از بین می‌برد.

پسوریازیس و اگزما

آب نمک غنی از مواد معدنی به آبرسانی پوست و کاهش قرمزی پوست کمک می کند، لکه های پوسته پوسته را التیام می بخشد و التهاب پوست را تسکین می دهد. اگر از خواص آب نمک برای پوست استفاده می کنید، نمک دریای مرده یا نمک اپسوم را به وان یا تشت آب اضافه کنید تا علائم اگزما کاهش یابد و بدن خود را حدود 15 دقیقه در این آب خیس کنید.

طراوت بخشی و رفع خستگی

برای رفع خستگی پا، دو فنجان نمک اپسوم را در یک قابلمه آب گرم بریزید و پاهای خسته و دردناک خود را در آن خیس کنید. نمک حاوی منیزیم است که به عملکرد بهتر عضلات کمک می کند.

درمان گرفتگی عضلات

اگر در گرما ورزش می کنید به دلیل تعریق زیاد می توانید مایعات و نمک زیادی را از طریق تعریق از دست بدهید و این باعث درد شدید به خصوص در عضلات بازو، شکم و پا می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، یک چهارم قاشق چایخوری نمک را در آب حل کرده و بنوشید.

درمان زخم های دهان

هیچ چیز دردناک تر از زخم دهان نیست، حتی می تواند خوردن را برای شما سخت کند. شستشوی دهان با آب نمک می تواند درد ناشی از آفت را کاهش دهد و به شما کمک کند تا سریعتر بهبود پیدا کنید. روزی چند بار یک قاشق چای خوری نمک را در یک و نیم لیوان آب حل کنید سپس در دهان بچرخانید و تف کنید. این کار را برای بهبود زخم های دهان انجام دهید.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید