سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

آیا افرادی که گوش های بزرگ دارند بهتر می شنوند؟

گوش در شنیدن خیلی تاثیر گذار هست و ابعاد گوش هم می تواند در شنیدن صدا خیلی کمک کند اما نه در گوش انسان.

وظیفه گوش خارجی، تقویت و هدایت صدا به داخل کانال گوش است .

آیا گوش بزرگ بر شنوایی تأثیر می گذارد؟

در حیوانات، اندازه گوش ها شنوایی بیشتر را تعیین نمی کند، به عنوان مثال، خفاش ها و سنجاب ها گوش های بزرگی دارند با این تفاوت که خفاش ها می توانند از 2000 هرتز تا 110000 هرتز بشنوند در حالی که سنجاب ها می توانند از 90 تا 22800 هرتز بشنوند. و به طور کلی می توان گفت که گوش های بزرگ نشان نمی دهد که بیش از سایر حیوانات می شنوند. فیل‌های آفریقایی گوش‌های بزرگ‌تری نسبت به فیل‌های آسیایی دارند و این گوش‌ها از فیل‌ها در برابر گرما محافظت می‌کنند که یک ویژگی مفید در آب و هوای گرم است.

گوش های بزرگ و شنوایی بهتر در انسان

اما در انسان‌ها، قسمت بیرونی گوش ما که به پینا معروف است، دو هدف اصلی و مهم دارد:
1- برای محافظت از گوش
2- رساندن صدا به گوش

شکل گوش ما ممکن است در این زمینه مهم باشد،اما افراد مبتلا به نقص های مادرزادی در دسته ای متفاوتند و پینا نقش مهمی ایفا می کند و مکانیسم هایی را که برای شنوایی حیاتی هستند و تاثیر بیشتری دارند، عمیق تر می کند. این سیگنال های شنیداری توسط گیرنده ها شنیده می شود و به مغز کمک می کند تا بهتر بشنود.
اما اینکه گوش های بزرگ بهتر از گوش های کوچک می شنوند، سخت اشتباه است زیرا گوش های ما در حال رشد هستند و قدرت شنوایی ما در طول سال ها کاهش می یابد و در 50 سال اول تحقیقات دانشمندان،به طور کلی گوش های بزرگ شنوایی بیشتری نسبت به گوش های کوچک ندارند و این فقط یک فکر است و به هیچ وجه درست نیست.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید