سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

بیوگرافی و زندگینامه علیرضا جهانبخش + عکس

علیرضا جهانبخش فوتبالیست خوش اخلاق و خوش نام کشورمان که به عنوان هافبک برای تیم ملی بازی میکند.او اولین بازیکن آسیایی است که عنوان بهترین گلزن یک لیگ معتبر اروپایی را کسب کرده است.

علیرضا جهانبخش جیرندهدر 20 مرداد 1372 در جیرنده گیلان به دنیا آمد. علیرضا جهانبخش مهاجم و هافبک راست است.

زندگی فوتبالی علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش اولین بازی خود را برای داماش گیلان در لیگ برتر فوتبال ایران در سال 1390و در سن 18 سالگی مقابل مس کرمان انجام داد و به عنوان یکی از جوان ترین بازیکنان داماش به میدان رفت. او در 42 بازی لیگ با پیراهن داماش 10 گل به ثمر رساند.

در تاریخ 5 خرداد 1392، علیرضا جهانبخش، ان.ئی. سی که در لیگ فوتبال هلند با این باشگاه دیدار کرده بود، در تاریخ 11 خرداد 1392 با عقد قراردادی سه ساله رسماً به این باشگاه پیوست و پس از انجام معاینات سلامت و اخذ ویزا و اجازه کار، اولین بازی خود را مقابل تیم آر کی سی والویک انجام داد. علیرضا جهانبخش نیز اولین گل خود را در دیداری که تیمش در جام حذفی هلند با نتیجه 8 بر صفر حرکماس بویز را شکست داد، به ثمر رساند. در 1 دسامبر 2013 علیرضا جهانبخش دو گل برای تیمش به ثمر رساند و به تیمش کمک کرد تا در بازی لیگ با نتیجه 3-2 مقابل آلکمار پیروز شود.

در دیدار افتتاحیه لیگ فوتبال هلند، علیرضا جهانبخش در دیداری که تیمش با نتیجه 3 بر یک پی اس وی آیندهوون را شکست داد، یک گل به ثمر رساند. او همچنین در پیروزی 4-1 تیمش مقابل هلموند اسپورت در 29 اوت، دو گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد. او در این فصل 12 گل و 18 پاس گل به ثبت رسانده است. علیرضا جهانبخش به عنوان بهترین بازیکن این فصل لیگ دسته اول هلند انتخاب شد و صاحب گاو طلایی شد. جهانبخش پس از کیسوکه هوندا ژاپنی دومین خارجی است که این افتخار را کسب می کند.

علیرضا جهانبخش در 3 آگوست 2015 با قراردادی 5 ساله به آلکمار پیوست. او در هفته های بیست و یکم و بیست و دوم در ترکیب منتخب لیگ هلند قرار گرفت. او همچنین با تک گل و یک پاس گل در هفته بیست و سوم مقابل هراکلس به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او در لیگ هلند موفق شد جایزه بهترین بازیکن ماه هلند در فصل 2018-2017 را دریافت کند.

علیرضا جهانبخش با تاثیرگذاری بر 33 گل تیمش در این فصل بهترین بازیکن لیگ اردیویژه هلند شد.

او همچنین موفق شد با به ثمر رساندن 21 گل قهرمان لیگ اردیویسه هلند شود و اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران باشد که در یک لیگ اروپایی به این هدف دست یافته است. و به اولین بازیکن آسیایی تبدیل شد که عنوان آقای گل را در یکی از لیگ های معتبر اروپایی کسب کرد.
علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی رسما به تیم فوتبال برایتون در لیگ برتر انگلیس پیوست. توییتر رسمی این باشگاه رسما این خبر را تایید کرد. بازیکن 24 ساله ایرانی تا سال 2023 با این تیم انگلیسی قراردادی 5 ساله امضا کرد. برخی رسانه های انگلیسی از انتقال 17 میلیون لیر به این تیم خبر دادند.

علیرضا جهانبخش در تیم ملی

علیرضا جهانبخش اولین بازی ملی خود را روز سه شنبه 23 مهر 1392برابر تایلند در مقدماتی جام ملت های آسیا 2015 انجام داد و اولین گل بین المللی خود را در 24 آبان 1392در پیروزی 3-0 مقابل تایلند به ثمر رساند.جهانبخش توسط کارلوس کی روش به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ دعوت شد.

همچنین علیرضا جهانبخش پس از رضا گوچان نژاد در مقدماتی جام جهانی 2018 موفق شد به تیم ملی قطر گلزنی کند.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید