سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

بیوگرافی و زندگینامه نیمار داسیلوا + عکس

نیمار داسیلوا سانتوس جونیور که با نام نیمار شناخته میشود،بازیکن فوتبال برزیلی و یکی از بهترین بازیکنای جهان است.او در سال 2017 با قرارداد 222 میلیون یورویی که با پاری سن ژرمن بست به گرانترین بازیکن تاریخ تبدیل شد.نیمار بود که توانست پاری سن ژرمن را برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند.

بیوگرافی نیمار

نیمار داسیلوا در 5 فوریه 1992 در موگویدوس کروز برزیل به دنیا آمده است.

نیمار به نام پدرش نامگذاری شده است. پدر این بازیکن نقش موثری در کمک به پسرش به عنوان یک مشاور دلسوز داشت. خواهر نیمار رافائل سانتوس است. نیمار عاشق فوتبال است و به همین دلیل با تشویق پدرش این رشته را به عنوان حرفه ورزشی خود انتخاب کرد. نیمار و خانواده اش پس از مدتی به سنت وینسنت نقل مکان کردند.

زندگی خصوصی نیمار

نیمار در 17 سالگی زندگی را با کارولینا دانتاس (دوست دخترش) آغاز کرد و در 19 سالگی صاحب پسری به نام دیوید لوکا شد. این زوج در نهایت طلاق گرفتند، اما آنها دوستانه باقی ماندند. نیمار در حال حاضر با برونا مارکزین بازیگر برزیلی رابطه دارد.

زندگی فوتبالی نیمار

نیمار در سن 7 سالگی شروع به بازی در آکادمی باشگاه پورتوگوست سانتیستا کرد و تا سن 11 سالگی در آنجا کار کرد.

او سپس در سال 2003 قراردادی 6 ساله با سانتوس امضا کرد. او در سال 2009 به تیم بزرگسالان سانتوس و تیم ملی زیر 17 سال برزیل پیوست و تا سال 2013 برای این تیم بازی کرد. نیمار در فصل اول فوتبالش در 48 بازی 14 گل به ثمر رساند.

در 15 آوریل 2010، نیمار در بازی مقابل گوارانی در پیروزی نهایی 8-1 مقابل سانتوس، 5 گل به ثمر رساند. بعد از درخشش نیمار در این فصل با بازیکنان برزیلی مانند روبینیو و پله مقایسه شده است.

نیمار در 3 جولای 2013 قراردادی 5 ساله به ارزش 57 میلیون یورو با بارسلونا امضا کرد و مدتی بعد آنها گفتند که او قراردادی به ارزش 190 میلیون یورو امضا کرده است. این بازیکن در طول معاینات پزشکی خود با عمل جراحی لوزه مواجه شد که به این معنی بود که او از ضعف، سوء تغذیه و کم خونی رنج می برد. در اکثر بازی ها او روی نیمکت بود.
نیمار در 7 آگوست 2013 در یک بازی دوستانه با تیم ملی تایلند در بانکوک، پیراهن بارسلونا را پوشید و اولین گل خود را به ثمر رساند و تیمش را با نتیجه 7-1 به پیروزی رساند. بین سال های 2017 تا 2013، نیمار 123 بازی برای این تیم انجام داد و 68 گل به ثمر رساند.

نیمار در تیم های زیر 17 سال، زیر 20 سال و بزرگسالان بازی کرده است.

اولین بازی نیمار در 10 آگوست 2010 بود. او در بازی دوستانه با آمریکا در دقیقه 28 بازی با ضربه سر گلزنی کرد تا برزیل با نتیجه 2-2 پیروز شود. در سال 2011 در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی 9 گل به ثمر رساند و به عنوان برترین گلزن زن شناخته شد و برزیل یازدهمین قهرمانی مسابقات را نیز به دست آورد.

نیمار که به عنوان گران ترین بازیکن جهان شناخته می شود؛ او در کوپا لیبرتادورس، لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و کوپا دل ری هت تریک کرده است.

تلخ ترین روز فوتبال نیمار

دردناک ترین روزهای نیمار در فوتبال رقابت تلخ او با زونیگا مدافع کلمبیایی در جام جهانی 2014 بود.

زونیگا ضربه محکمی به کمر نیمار زد و او را چهار ماه در خانه نگه داشت. در نتیجه برزیل باید تا پایان جام جهانی بدون کاپیتان بازی میکرد.

بقیه تیم ملی برزیل بدون نیمار ،وقتی قرار بود در اولین نیمه نهایی خود پس از پیروزی مقابل کلمبیا به مصاف آلمان بروند، روحیه خود را از دست دادند. قهرمان جام در نهایت به آلمانی ها اختصاص یافت که با نتیجه 7 بر صفر تیم ملی برزیل را شکست دادند و راهی فینال شدند.

استعدادهای غیرفوتبالی نیمار

نیمار در سال 2017 در فیلم  The Return of Xander Cage بازی کرد. او نقش کوتاهی در این فیلم ایفا کرد و خود به عنوان بازیگر افتخاری ایفای نقش کرد. نیمار در سال 2019 نقش خود را در قسمت های 6 و 8 فصل چهارم سریال خانه کاغذی بازی کرد. او در این سریال نقش راهب کوچک اما متفاوتی را بازی کرد. اما به دلیل ادعاهای اخیر او، نتفلیکس ترتیب حضور او را حذف کرد.

نیمار اگر فوتبالیست نمی شد به خوانندگی علاقه داشت وقطعا خواننده میشد. او اولین آهنگ ویدیویی جدید خود را در سال 2017 با نواختن پیانو و خوانندگی زنده منتشر کرد.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید