سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

بیوگرافی و زندگینامه اشکان دژاگه + عکس

سید اشکان دژاگه،معروف به اشکان دژاگه، فوتبالیست حرفه‌ای ایرانی-آلمانی است که برای باشگاه فولاد لیگ حرفه‌ای خلیج فارس بازی می‌کند.دژاگه به دلیل علاقه به ایران در تیم ملی ایران بازی میکند و پیشنهاد بازی در تیم ملی آلمان را نپذیرفته است.البته او نماینده تیم جوانان آلمان در مسابقات قهرمانی زیر 21 سال در سال 2009 بود.
دژاگه به عنوان بهترین هافبک چپ تاریخ ایران از سوی تماشاگران شناخته میشود.

بیوگرافی اشکان دژاگه

اشکان دژاگه متولد ۱۴ تیر ۱۳۶۵ در تهران بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با ملیت ایرانی-آلمانی است.

او تا به امروز در بوندسلیگا برای هرتابرلین و ولفسبورگ بازی کرده است. در سال 2012 با قراردادی 3 ساله به فولام پیوست. او در سطح ملی ،سابقه بازی در تیم پایه آلمان را دارد و در رده بزرگسالان نیز به صورت قانونی می تواند برای تیم ملی فوتبال آلمان و تیم ملی فوتبال ایران بازی کند. اما به دلیل علاقه ای که به ایران داشت، علیرغم دعوت رسانه ها به تیم بزرگسالان آلمان، در تیم ملی ایران بازی کرد.

زندگی شخصی اشکان دژاگه

اشکان دژاژ به همراه همسر آلمانی-ایرانی اش (شقایق) و دخترانش (آلیا، علیشاه و آمایا) در برلین زندگی می کند. او در زندگی اجتماعی خود به فعالیت های خیریه علاقه مند است و در بیشتر آنها حضور فعال دارد.

در می 2014، اشکان دژاژ مشخصات DNA خود را برای تحقیق و آزمایش آسیب های ورزشی اهدا کرد.

زندگی فوتبالی اشکان دژاگه

دژاگه فوتبال خود را با هرتابرلین آغاز کرد و سه فصل برای این تیم بازی کرد و سپس برای شش فصل به ولفسبورگ رفت. دژاگه برای وولفسبورگ 132 بازی انجام داد و 18 گل به ثمر رساند. او در مدت حضورش در وولفسبورگ بازی فوق العاده ای انجام داد.

دژا پنج فصل را در بوندسلیگا سپری کرد و بیش از 150 بازی انجام داد. او در وولفسبورگ موفق بود، قهرمان بوندسلیگا شد و نقش مهمی در موفقیت این تیم داشت. به گفته مارتین جول، دژا در تابستان 2012 با مبلغی نامشخص از ولفسبورگ به فولام پیوست. دژا در 44 بازی رسمی برای فولام 6 گل به ثمر رساند و کیفیت قابل قبولی در لیگ برتر به نمایش گذاشت.

اشکان دژاگر برای جام جهانی 2018 به همراه تیم ملی ایران به روسیه سفر کرد اما در هر سه بازی ایران در مرحله گروهی نتوانست از کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی مجوز بازی بگیرد.

در روزهایی که پنجره نقل و انتقالات لیگ هجدهم باز شد، تراکتورسازی که همه را غافلگیر کرد، این بار خرید غیر قابل باورتری داشت.اشکان دژاگه و مسعود شجاعی دو ملی پوش حاضر در جام جهانی روسیه قراردادی سه ساله با تراکتورسازی امضا کردند.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید