سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir
خرید لباس ورزشی

نکات مهم در خرید لباس ورزشی

در نظرگرفتن نکات لباس ورزشی هنگام انتخاب و خرید این پوشش، می‌تواند سطح انگیزه و روحیه شما را برای فعالیت‌های ورزشی به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

اغلب خانم‌ها به‌علت نداشتن اعتمادبه‌نفس کافی سعی دارند با حضور در باشگاه‌ها به تناسب اندام برسند اما چیزی که اهمیت دارد، داشتن لباسی است که به آنها احساس راحتی بدهد و عملکردشان را هنگام تمرین بالا ببرد.

ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا انتخاب بهتری در خرید لباس ورزشی داشته باشید.

معیارهای انتخاب لباس ورزشی مناسب

طبیعی است که در حین انجام تمرینات ورزشی سخت احساس کسلی و گاهی درد و گرفتگی‌های عضلانی داشته باشید اما حقیقت این است که با داشتن لباسی مناسب می‌توانید حسی متفاوت را تجربه کنید.

اغلب خانم‌ها معتقدند که انتخاب معقولانه یک لباس ورزشی زنانه ، علاوه بر استایل زیبایی که به آنها می‌دهد، زمینه آزادی عمل‌شان را نیز فراهم می‌کند. البته به‌شرطی که مطابق با اصول و استانداردهای خاصی خریداری شود.

در ادامه چندی از نکات لباس ورزشی را می‌خوانید:

آب‌وهوا

اشتباه فاحشی که افراد در خرید لباس ورزشی انجام می‌دهند، بی‌توجهی به دمای محیطی است که قصد ورزش در آنجا را دارند.

آنها گمان می‌کنند که پس از تمرینات، ماهیچه‌ها گرم می‌شود و نیازی به پوشیدن لباس آستین‌بلند در فصل سرما ندارند. در حالی که این امر جهت پیشگیری از سرماخوردگی و گرفتگی عضلات الزامی است.

توجه به ماهیت فعالیت

از دیگر نکات لباس ورزشی هنگام خرید این است که متناسب با رشته ورزشی خود لباس تهیه کنید. به‌طور مثال لباس فوتبال با لباس تکواندو زمین تا آسمان متفاوت هستند.

جنس لباس

در این خصوص باید بگوییم که معمولا لباس‌های ورزشی از ۲ جنس پنبه یا نایلون تولید می‌شوند. ما در اینجا تفاوت آنها را برایتان شرح می‌دهیم و تصمیم با شماست که چه انتخابی خواهید داشت.

نایلون که امروزه به‌طور گسترده‌ای در صنعت پارچه‌سازی کاربرد دارد، یک الیاف مصنوعی است که بسیار قوی و بادوام بوده و در برابر چروک و پارگی مقاومت می‌کند اما حساسیت و تحریکات پوستی ناشی از آن ممکن است برایتان آزاردهنده باشد.

پنبه لطافت بالایی دارد. بنابراین مستعد پارگی و چروک است اما استفاده از آن هیچ‌گونه حساسیتی را به‌دنبال ندارد چراکه یک فیبر طبیعی است.

رنگ لباس

از دیگر مواردی که در نکات لباس ورزشی باید مورد توجه قرار بگیرد، این بوده که رنگ لباس ورزشی بهتر است مطابق با فصل سال انتخاب شود.

در این راستا توصیه می‌کنیم که در فصول گرم سال لباس‌های روشن خریداری شود تا انرژی روانی کافی را به فرد القا کند.

در فصول سرد نیز از آنجایی که تمرینات در فضای سربسته انجام می‌شود، ترجیح ورزشکاران این است که از لباس‌های تیره‌رنگ استفاده کنند.

سایز لباس

انتخاب سایز لباس متناسب با نوع فعالیت از دیگر اصولی بوده که در نکات لباس ورزشی هنگام خرید جای گرفته است.

به‌عنوان مثال ورزش‌هایی مثل کاراته و یوگا نیازمند لباس‌هایی گشادتر از حد معمول هستند تا انعطاف‌پذیری خود را هنگام حرکات بدن نشان دهند.

لباس‌های تنگ نیز با حمایت و فشرده‌سازی عضلات، مناسب برای ورزش‌هایی هستند که شامل تعریق و حرکات فیزیکی بالایی است.

لباس ورزشی زنانه شامل چه چیزهایی می‌شود؟

لباس ورزشی

اگر به‌ ظاهرتان توجه کرده و لباسی راحت و انعطاف‌پذیر انتخاب کنید، عملکردی بهتر و راحت‌تر خواهید داشت‌. بنابراین؛ انتخاب یک ست ورزشی زنانه کار چندان سختی هم نیست. مهم این است که شما با انواع آن آشنا و به رعایت نکات ورزشی پایبند باشید.

در ادامه به لباس‌های رایج زنانه هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی اشاره کرده‌ایم:

نیم‌تنه

این پوشش با محکم‌ نگه‌داشتن بالاتنه خانم‌ها، کمک می‌کند تا فعالیت‌های هوازی به‌خوبی انجام شود.‌ در خرید این لباس دقت کنید که جنسی انعطاف‌پذیر و ضدتعریق داشته باشد.

لگ

لگ یا لگینگ یک شلوار ورزشی بوده که استایل جذب و اندامی آن موجب تمرکز بیشتر بر حرکات ورزشی می‌شود. در واقع خرید انواع لگ ورزشی ، معمولا توسط ورزشکاران یوگا، فیتنس و دوچرخه‌سواری انجام می‌شود.

گرمکن

چنانچه قصد تعویض لباس در رختکن را ندارید، پوشیدن یک گرمکن، راه‌حلی مناسب است. این پوشش به‌دلیل اینکه آب نمی‌رود و آزاد است، طرفداران زیادی دارد.

تیشرت

معمولا خانم‌ها در باشگاه‌های بدنسازی و تناسب اندام از تیشرت استفاده زیادی دارند و دلیل این امر آزادی عمل و احساس راحتی بوده که این پوشش به کاربر می‌دهد.

کتونی

انتخاب یک کتونی مناسب با نوع ورزشی که انجام می‌دهید، قوانین خاص خود را دارد که نباید در توجه به نکات لباس ورزشی، آنها را نادیده گرفت.

یک کتونی انعطاف‌پذیر، سبک و دارای تکیه‌گاهی مناسب، می‌تواند به عضلات پای شما احساس شادابی بدهد و حمایت‌کننده قدم‌های شما برای حرکت باشند.

چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟

داشتن یک ست ورزشی به شما آرامش روانی و جسمی می‌دهد و سبب می‌شود که روی ورزش خود تمرکز کنید. البته اگر انتخاب این لباس با توجه به استانداردها و نکات لباس ورزشی خریداری شوند.

به‌عنوان مثال پوشیدن کفش نامناسب موجب تاول کف پا و پوشیدن نیم‌تنه بسیار تنگ یا گشاد، به اذیت‌شدن کمر و سینه می‌انجامد.

بنابراین؛ لباس مخصوص تمرینات ورزشی به بهبود دامنه حرکتی شما کمک می‌کند و آنقدر باید آزاد و راحت باشد که بتوانید تمام حرکات را به‌خوبی اجرا کنید.

به‌علاوه این موارد بافت پارچه مخصوص لباس‌های ورزشی قابلیت این را دارند که هوا را از خود عبور دهند. از آنجایی که در حین ورزش تعریق زیادی دارید، این موضوع می‌تواند به شما احساس خنکی بدهد. همچنین با پیشگیری از رشد باکتری‌ها، جنبه بهداشتی نیز دارد.

با این اوصاف، راه بهتر دیگری به‌جز پوشیدن لباس ورزشی سراغ دارید؟ قطعا نتیجه پوشیدن لباس‌های روزمره سر جلسه تمرین، کهنگی و خرابی آنهاست. در این صورت هزینه زیادی به شما تحمیل می‌شود.

اما شما می‌توانید با یک انتخاب معقولانه و در نظر گرفتن نکات لباس ورزشی، یک ست باکیفیت و بادوام تهیه کنید و از کاربری آن نهایت لذت را ببرید.

لباس ورزشی

 

لباس ورزشی را از کجا بخریم؟

حتما تابه‌حال شده که پس از ثبت‌نام در باشگاه به این فکر کنید که لباس مورد نیاز خود را از کجا بخرید. از نکات لباس ورزشی این است که باید خاصیت کشسانی خوبی داشته باشند تا اندام شما را بهتر نشان دهند و ایضا عرق شما را نگاه دارند.

جنس این لباس‌ها حساس بوده و سعی کنید هنگام خرید نهایت وسواس را به خرج دهید چراکه هزینه خرید ست ورزشی چندان کم نیست، به‌خصوص اگر بخواهید از یک برند معروف تهیه کنید.

و اما سوال اصلی ما این است لباس‌های ورزشی را از کجا تهیه کنیم که از کیفیت و قیمت آن مطمئن باشیم؟ این روزها فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید ساعت‌ها آنها را بگردید و زیباترین ست‌ها را انتخاب کنید.

به‌خصوص که در چنین فروشگاه‌هایی، بر اساس خرید شما تخفیف‌های هیجان‌انگیزی وجود دارد. ورزشاپ ، یکی از این فروشگاه‌ها بوده که عرضه‌کننده انواع ست‌های ورزشی زنانه با کیفیتی قابل اطمینان و قیمتی شگفت‌انگیز است.

اگر‌ جزء افراد سخت‌پسند هستید، می‌توانید در این فروشگاه بهترین پوشاک را متناسب با سلیقه و اندام خود سفارش دهید و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

جمع‌بندی

دلایل مهمی برای توجه به نکات لباس ورزشی هنگام خرید وجود دارد چراکه برای کاربر نه تنها شخصیتی ویژه ایجاد می‌کند بلکه به او کمک کرده تا حداکثر استفاده و بهترین لحظات را تجربه کند.

قطعا شما به آزادی نیاز دارید تا بتوانید بهترین عملکرد خود را در بازی ارائه دهید. با این اوصاف، لباس ورزشی باید متناسب با بدن و شیوه ورزش شما باشد.

گذشته از این مسائل اگر می‌خواهید از بدن خود در حین انجام فعالیت‌های ورزشی مراقبت کنید، حتما به خرید یک ست ورزشی مناسب فکر کنید. این لباس‌های مخصوص به شما کمک می‌کند تا ذهنیت مثبتی برای تمرین در ورزشگاه داشته باشید.

برچسب ها :
admin

دیدگاهتان را بنویسید