سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

تفاوت فوتبال اسپانیایی و ایتالیایی

فوتبال از جمله ورزش‌های پرطرفدار جهان است که همه ساله در رویدادهای مختلف، میلیون‌ها بیننده را پای تلویزیون می‌نشاند. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این ورزش وجود دارد، بحث طرفداری از تیم‌های باشگاهی و ملی است. امروزه فوتبال دارای یک سیستم پیچیده است که هر کشور سبک بازی مخصوص به خود را دارد. در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت فوتبال اسپانیایی و ایتالیایی بپردازیم. در صورتی که می‌خواهید در مورد تفاوت‌های این دو سبک بیشتر بدانید، کافی است تا پایان همراه ما باشید. . در صورتی که بخواهید در مورد اخبار ورزشی فوتبال بیشتر بدانید و اخبار باشگاه‌های لیگ برتر مانند اخبار پرسپولیس و استقلال را دنبال کنید بهتر است به سایت خبری خبرجو24 سر بزنید.

تفاوت فوتبال اسپانیایی و ایتالیایی

آشنایی با سبک فوتبال اسپانیایی

افرادی که فوتبال را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کنند می‌دانند که در تاریخ 6 سپتامبر 2006، کشور اسپانیا مقابل چشمان حدود 15 هزار تماشاگر خودی، نتوانست در رقابت‌های یورو 2008، مقابل تیم ایرلند شمالی به پیروزی برسد. در آن زمان هیچکس از این باخت متعجب نشد چرا که اسپانیایی‌ها با ارائه یک سبک منسوخ شده، نمی‌توانستند به راحتی بازی‌ها را پیروز شوند. شکست در رقابت‌های مختلف باعث ناامیدی هواداران این کشور شده بود.

سبک فوتبال اسپانیایی در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. در سال 2004، آراگونس سرمربی تیم ملی این کشور شد تا 25 بازی را بدون شکست انجام دهد. از همان‌ سال‌ها سبک اصلی بازی‌ اسپانیایی‌ها شکل گرفت. با ورود مربیان صاحب سبک نظیر پپ گواردیولا، تاکتیک تیکی تاکا در این کشور زنده شد.

تیکی تاکا یکی از سبک‌های اصلی بازیسازی تیم‌های اسپانیایی هست. در واقع این سبک به گونه‌ای است که نشان دهنده مالکیت است و باعث می‌شود تا بازیکنان در باکس‌های کوچک بتوانند هم تیمی‌ها خود را در کمترین زمان ممکن پیدا کنند. سبک تیکی تاکا در بارسلونا به خوبی اجرا شد، به گونه‌ای که این تیم در مدت زمان کوتاهی توانست فاتح جام‌های داخلی و اروپایی شود. اجرای این سبک نیازمند داشتن بازیکنان کلیدی است. بازیکنان بارسلونا با پیاده سازی این تاکتیک از بازی توانستند به خوبی حریفان خود را شکست دهند.

در حال حاضر تیکی تاکا به عنوان شیوه اصلی بازی ماتادورها محسوب می‌شود. کارشناسان زیادی این شیوه از فوتبال را در حال حاضر منسوخ شده می‌دانند اما اسپانیایی‌ها معتقدند که با ایجاد تغییرات کوچک در این شیوه از بازی، می‌توان به آسانی پیروزی میدان شد. در حال حاضر برنامه اصلی و غالب تیم‌های اسپانیایی، حفظ توپ و حرکات ریز به سمت دروازه حریف است.

سبک فوتبال اسپانیایی

این سبک از فوتبال به دلیل داشتن مالکیت بالا، مورد توجه بسیاری از تماشاگران تیم رقیب قرار ندارد و به عنوان یک شیوه کسل کننده محسوب می‌شود.

آشنایی با سبک فوتبال ایتالیایی

برعکس تیم‌های اسپانیایی که مالکیت در آنها حرف اول را می‌زند، در سبک ایتالیایی کاتناچیو یا دفاع بتنی یکی از سیستم‌های تاکتیکی اصلی است که همواره مورد توجه این کشور قرار داشته است. تیم‌های ایتالیایی با اجرای سبک کاتناچیو که به معنای چفت و بست است توانسته‌اند یک خط دفاعی سازمان یافته را اجرا کنند. این سیستم مبتنی بر خنثی کردن حملات و جلوگیری از ایجاد موقعیت‌های گل تیم حریف است.

شاید با نگاه به تاریخچه این سیستم بتوان گفت که هلنیو هررا (مربی سابق تیم اینتر میلان) توانست در دهه 1960 این سبک را به فوتبال ایتالیا بیاورد. یکی از نکات کلیدی که در سبک فوتبال ایتالیایی دیده می‌شود، پیروزی خفیف بر حریفان است. کاتناچیو به معنای قفل نیز است که از دهه‌های 1950 تا به امروز مورد استفاده بسیاری از تیم‌های ایتالیایی قرار گرفت.

شاید با نگاه به تاریخچه بازی‌های تیم‌های باشگاهی و ملی ایتالیا متوجه این موضوع بشویم که تاکتیک روکو که با نام کاتناچیو شناخته می‌شود برای نخستین بار توسط تریستیانا اجرا شد. آرایش این سبک از بازی معمولا آرایش دفاعی است که باعث کلافه کردن تیم‌های رقیب می‌شود. بسیاری از کارشناسان موافق سبک اجرایی ایتالیا هستند، چرا که این سبک با ایجاد یک بازی مختصر و مفید باعث پیروزی بر رقیبان می‌شود.

در حال حاضر بسیاری از تیم‌های باشگاهی ایتالیا از شیوه قفل استفاده می‌کنند. رقابت‌های میان تیم‌های ملی اسپانیا و ایتالیا همواره جذاب بوده است چرا که این دو تیم با آرایش دفاعی و هجومی متفاوت، مقابل هم قرار می‌گیرند.

آرایش دفاعی و هجومی

کدام سبک بهتر است

با توجه به این که شیوه بازی تیم‌های اسپانیایی و ایتالیایی با یکدیگر متفاوت است، این سوال برای بسیاری از هواداران فوتبال ایجاد می‌شود که کدام سبک بهتر است؟ در یک نگاه کلی باید گفت که سبک بازی‌های بیان شده با هم متفاوت است و هر طرفدار فوتبال، از دریچه نگاه خود به چمن سبز نگاه می‌کند. بسیاری از ورزشکاران سبک بازی مالکانه را دوست دارند. بازی مالکانه سبکی است که در آن توتال فوتبال انجام می‌شود و همه بازیکنان در حمله و دفاع مشارکت دارند. این سبک مبتنی بر همکاری تیمی است که باعث می‌شود تا هواداران فوتبال از بازی همه جانبه لذت ببرند.

در سبک بازی‌های ایتالیایی، دفاع مطلق و بستن فضاها در دستور کار قرار دارد، این امر باعث می‌شود تا خبری از بازی‌ زیبا نباشد. دفاع مطلق و ضدحمله‌های خطرناک یک شیوه جذاب است که برای بسیاری از مربیان به عنوان عامل نجات بخش محسوب می‌شود. در این شیوه به شکل تیمی آنچنان انجام نمی‌شود. توپ به شکل مستقیم به گردش در می‌آید که در سریع‌ترین زمان ممکن به حمله و گل منجر می‌شود.

برعکس تیکی تاکا این سبک از بازی، چندان جذاب و دلچسب نیست. هواداران فوتبال ترجیح می‌دهند تا شیوه بازی تیکی تاکا را دنبال کنند اما در بیشتر مواقع، داشتن دفاع مستحکم و ضدحمله می‌تواند عامل نجات یک تیم باشد. در نهایت باید گفت که سبک بهتری در فوتبال وجود ندارد و بسته به موقعیت و بازیکنان تیم، می‌توان از روش‌های مختلف استفاده کرد.

جمع بندی

فوتبال از جذاب‌ترین ورزش‌های جهان است که طرفداران زیادی دارد. در فوتبال امروزی، انتخاب سبک بازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بازیکنان و مربیان با شناخت سبک‌های مختلف و اتخاذ یک شیوه صحیح می‌توانند به موفقیت و پیروزی دست پیدا کنند. در این مقاله در مورد تفاوت فوتبال اسپانیایی و ایتالیایی صحبت شده است. وب سایت خبری خبرجو دارای بخش دسته بندی مرتبط است که در کمترین زمان ممکن اخبار مرتبط سیاسی، اقتصادی، ورزشی و… را پوشش می‌دهد.

 

admin

دیدگاهتان را بنویسید