سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اثرات و فواید مثبت ورزش باله بر بدن

ورزش باله، ورزشی عالی برای تناسب اندام است.حرکات باله هم برای بزرگسالان هم برای کودکان ورزش مناسب و بسیار مفیدی است.از فواید بینظیر ورزش باله میتوان به داشتن اعتماد به نفس بالا، سوزاندن کالری و کاهش استرس اشاره کرد.باله به داشتن ژست و استایل بهتر شما نیز کمک میکند.

فواید مهم و موثر حرکات باله

باله چیزی بیش از یک ورزش است که با حرکات رقص مانند، با کفش و لباس خاص انجام می شود.

در این ورزش باید بیش از آنچه فکرش را می کنید استقامت و تمرینات خود را افزایش دهید و اگرچه سوابق ورزشی و قهرمانی شما در این زمینه کمک زیادی به شما می کند، اما لازم نیست آنطور که انتظار می رود از حرفه ای بودن بیشتر در این ورزش لذت ببرید.

بهبود وضعیت بدن

باله به شما کمک می کند حالت و استایل بهتری داشته باشید و هر حرکت این ورزش نیاز به هوشیاری دارد و باید بتوانید در حین انجام آن به درستی بایستید. در این مدل تمرین، شانه ها باید به سمت عقب و گردن باید کاملاً بالا باشد.

افزایش اعتماد به نفس

همه می توانند باله انجام دهند و اول از همه باید در این ورزش برای خود هدف تعیین کنید. طبق تحقیقات انجام شده، این ورزش می تواند شکل پاها را تغییر دهد و این تغییرات می تواند اعتماد به نفس هر فردی را افزایش دهد، البته ظاهر آماتور و حرفه ای قطعا متفاوت است.

 افزایش انعطاف بدن

داشتن انعطاف پذیری یک عنصر ضروری برای این ورزش است و با انجام این کار باعث افزایش آن می شود. حرکات کششی زیاد در این ورزش می تواند رضایت شما را از انعطاف بدنی افزایش دهد.

 عضله سازی و چابکی

باله ترکیبی از تمرینات پیلاتس و استقامتی است که می تواند تنفس فرد را نیز بهبود بخشد و حرکاتی مانند اسکات در این تمرین می تواند عضلات را تقویت کند و حرکات پرشی باعث افزایش مهارت و چابکی فرد می شود.

بهبود عملکرد حرکتی حسی

افزایش توانایی تعادل در بدن می تواند به طور کلی با عملکردهای حسی-حرکتی فرد مرتبط باشد و شرکت در کلاس های ریتمیک یا باله می تواند عملکرد هر دو نیمکره مغز را افزایش داده و ارتباط آنها را با یکدیگر بهبود بخشد.

سوزاندن کالری

وزن بدن شما بر اساس تعداد کالری هایی است که در 90 دقیقه می سوزانید. یک فرد بالای 55 کیلوگرم می تواند در 30 دقیقه 200 کالری یا بیشتر بسوزاند. این تقریباً 600 کالری در هر جلسه است.

در قسمت ورزش و تناسب اندام آمده است که وقتی به صورت تفریحی یا حرفه ای باله انجام می دهید باید به رژیم غذایی خود توجه کنید وگرنه حالت تهوع خواهید داشت بنابراین با رعایت رژیم غذایی سبک و انجام این ورزش کالری شما کاهش می یابد.

هوشیاری در مصرف غذا

چه برای سرگرمی باله انجام دهید یا حرفه ای شوید، در هر صورت، باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. غذاهای نامناسب باعث ایجاد حالت تهوع در حین ورزش می شوند، بنابراین مراقب غذاهای مصرفی خود باشید که بر ورزش شما تأثیر می گذارد. یک رژیم غذایی متعادل می تواند بدن شما را تقویت کند و سلامت شما را هم از نظر بیرونی و هم از نظر داخلی تضمین کند.

کاهش استرس

می توانید با انجام باله به اندازه کافی سرگرم شوید و بدن خود را به حالت و ظاهر مناسب برسانید. تمرکز بر اصلاح اشتباهات در حین انجام حرکات موزون می تواند ذهن شما را از مشکلات دیگر زندگی و در نتیجه استرس شما را نیز کاهش دهد

بهبود عملکرد مغز

با ورزش می توانید مغز خود را تقویت کنید و با چالش های ذهنی کمتری روبرو شوید. مطالعات نشان می دهد که چنین ورزش هایی می تواند فرد را از نظر ذهنی جوان نگه دارد و با زوال عقل و آلزایمر مبارزه کند.

بهبود ارتباطات اجتماعی

شرکت در کلاس باله و تعامل با گروه ها و افراد می تواند به زندگی سالم تری منجر شود و این بهترین فرصت برای افزودن به تجربه و همچنین یافتن دوستان جدید است. برقراری روابط مستحکم و شاد شما را به فردی اجتماعی تر تبدیل می کند و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و از بیماری های قلبی عروقی یا بیماری های مرتبط با آن خلاص می شوید.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید