سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

علت خشکی زانو بعد از نشستن و درمان خشکی زانو

خشکی زانو یکی از شایع ترین مشکلات ایرانی ها بخصوص بانوان ایرانی می باشد و با یک بررسی ساده به این نتیجه میرسیم که علت اصلی ان کم تحرکی و ورزش نکردن می باشد. همچنین آرتروز هم شایعترین بیماری و آسیب در بین مردان مسن می باشد و این موضوع به خودی خود در یک مقاله جامع در سایت ونشه به ان خواهیم پرداخت.

افراد پس از نشستن طولانی مدت ممکن است به دلیل تجمع مایعات و التهاب در مفصل زانو احساس خشکی در زانو کنند که باعث تورم می شود که حرکت زانو را دشوار می کند و باعث احساس خشکی می شود.

بورسیت

بورسیت یک بیماری کوتاه مدت است که در اثر التهاب بورسا، کیسه ای نازک از بافت ایجاد می شود. در نتیجه پر از مایع می شود و حرکات مفصل را دشوار می کند. استفاده بیش از حد نیز می تواند باعث بورسیت شود. اگر از این عارضه رنج می برید، پس از نشستن طولانی مدت زانوهایتان احساس خشکی می کنند.

آرتروز

آرتروز زانو می تواند عاملی برای سفتی زانو پس از نشستن باشد و شایع ترین علت آن است که تقریباً 10 درصد از مردان بالای 60 سال و 13 درصد از زنان را مبتلا می کند. البته اگر از زانو بیش از حد استفاده شود یا مکرراً آسیب دیده باشد، می تواند آرتروز زانو باشد. نیز رخ می دهد. RA همچنین یک بیماری خود ایمنی است که اغلب باعث خشکی زانو می شود. خشکی صبحگاهی با این وضعیت همراه است و ممکن است با مشکلاتی مانند تب و خستگی همراه باشد.

صدمه و آسیب

افراد ممکن است در حین فعالیت های روزانه یا فعالیت های ورزشی دچار آسیب به مفصل زانو شوند و فرد ممکن است پس از آسیب احساس تورم و درد کند که عاملی برای خشکی زانو است.

سندرم درد پاتلوفمورال

این سندرم باعث درد در جلوی زانو و اطراف کاسه زانو می شود. علت آن استفاده بیش از حد از کاسه زانو است که اغلب در دوندگان یا کسانی که در حین ورزش زیاد می پرند دیده می شود. این اتفاق می افتد و زنان بیشتر از مردان درگیر این مشکل هستند.

این امر باعث می شود که فرد پس از نشستن طولانی مدت زیر کاسه زانو احساس خشکی کند.
عمل

جراحی می تواند عاملی برای احساس خشکی زانو باشد یا حتی باعث ایجاد سندرم خشکی زانو شود که بعد از جراحی زانو ایجاد می شود.

استحکام یا انعطاف پذیری کم

برای جلوگیری از مشکلاتی مانند خشکی زانو، باید سعی کنید انعطاف پذیری بدن خود را حفظ کنید. همچنین، تمرینات کششی بسیار مفید هستند، اما تمرینات قدرتی در اولویت هستند.

درمان خشکی زانو:

 درمان بستگی به علت خشکی زانو دارد.

شرایطی مانند آرتریت زانو یا بیماری خودایمنی به نام RA نیاز به درمان طولانی مدت و پیروی از دستورات پزشک دارد، اما به طور کلی استفاده از کمپرس یخ، استراحت قبل از ورزش و تمرینات کششی و استفاده از برخی داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین یا ایبوپروفن تجویز شده توسط پزشک، استفاده از زانوبند، ورزش های قدرتی، پیاده روی و یوگا می تواند کمک کننده باشد. البته فیزیوتراپی نیز در کنار تزریق برخی داروها توسط پزشک موثر است.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید