سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

بیوگرافی و زندگینامه رونالدینیو + عکس

رونالدو د آسیس موریرا، معمولاً با نام رونالدینیو گائوچو یا به سادگی رونالدینیو شناخته میشود.

فوتبالیست حرفه ای برزیلی که اکنون بازنشسته شده،یکی از بهترین و با استعدادترین بازیکنان تمام دوران به حساب می آید.او دو جایزه بهترین بازیکن سال فیفا و یک توپ طلا را دارد.

به عنوان نماد جهانی ورزش و نماینده سبک بازی “جوگا بونیتو” شناخته میشود.مهارت های فنی، خلاقیت، توانایی دریبل زدن و دقت در ضربات آزاد، ترفند، دریبل، پاس های کور و ضربات بالای سر و توانایی او در گلزنی از ویژگی های بارز رونالدینیو است.

بیوگرافی رونالدینیو

رونالدینیو آسیس موریرا در 21 مارس 1980 در پورتو آلگره برزیل متولد شد. رونالدینیو دوران نوجوانی خود را در برزیل و باشگاه گرمیو پورتو آلگره گذراند.

رونالدینیو پس از اقامت در سوئیس، جایی که برادرش، نه سال بزرگتر، به صورت حرفه ای بازی می کرد، بازی برای تیم زیر 14 سال سیون را آغاز کرد و در سال 1993 پس از کسب عناوین متعدد، آن را ترک کرد.

زندگی شخصی رونالدینیو

مادر رونالدینیو، میگوئلینا، قبلاً خانه به خانه فروشنده بود و اکنون پرستار است. پدرش، ژائو، یک کارگر کشتی و یک فوتبالیست آماتور برای کروزیرو بود. زمانی که رونالدینیو هشت ساله بود، ژائو هنگام شنا در استخر خانواده بر اثر حمله قلبی درگذشت. برادر بزرگتر رونالدینیو روبرتو برای گرمیو بازی می کرد اما مصدومیت او را مجبور کرد فوتبال را کنار بگذارد و بعدها مدیر پروژه رونالدینیو شد. گفته می شود رونالدینیو از سنین پایین به فوتسال و فوتبال ساحلی علاقه داشت و استعدادهای او را می توان در آنجا جستجو کرد.

پس از جام جهانی 2002، رونالدینیو با خاناینا ناتیل ویانا مندس آشنا شد و آن دو عاشق یکدیگر شدند.

بنابراین، رونالدینیو با خاناینا ناتیل ویانا یک رقصنده با سابقه شرکت در برنامه تلویزیونی “دومینگائو ده فائوستائو” ازدواج کرد و اولین فرزند خود را در 25 فوریه 2005 به دنیا آورد که به نام پدرش ژائو نامگذاری شد.
پسر رونالدینیو، ژائو مندس، فوتبالیستی است که در آغاز کار خود در سال 2018 اولین قرارداد رسمی خود را با کروزیرو برزیل امضا کرد.

زندگی فوتبالی رونالدینیو

رونالدینیو کار خود را با گرمیو در سری آ برزیل در سال 1997 آغاز کرد.

رونالدینیو در سال 2001 به پاری سن ژرمن پیوست و در سال 2003 پس از ایجاد سروصدا در این تیم به بارسلونا اسپانیا رفت. رونالدینیو در دومین فصل حضورش در بارسلونا، عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد و به عنوان بهترین بازیکن سال جهان شناخته شد. در فصل بعد، رونالدینیو همچنین نقش مهمی در لیگ قهرمانان اروپا 2005-06 و دومین قهرمانی لالیگا داشت.
در 28 نوامبر 2005، رونالدینیو به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شد. او پس از دو هافبک انگلیسی، فرانک لمپارد و استیون جرارد، این عنوان را به دست آورد. و درست به همین ترتیب، رونالدینیو جایگزین آندری شوچنکو، مرد سال اروپا در سال گذشته شد. در 19 دسامبر 2005، رونالدینیو برای دومین بار متوالی به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شد. رونالدینیو و لمپارد، اتوئو دور، قهرمان شدند. قبل از رونالدینیو، تنها دو بازیکن بیش از یک بار در این پست حضور داشتند و آنها زیدان و رونالدو بودند.

رونالدینیو در 250 بازی رسمی به میدان رفت و 110 گل با پیراهن بارسا به ثمر رساند، اما پس از کاهش عملکرد او، سران باشگاه اعلام کردند که حاضرند رونالدینیو را با 20 میلیون یورو بفروشند.

در سال 2008، رونالدینیو به باشگاه سری آ میلان پیوست و قهرمان سری آ شد. رونالدینیو پس از سه فصل سقوط به لیگ فوتبال برزیل بازگشت و در سال 2013 در اتلتیکو مینیرو، کوپا لیبرتادورس و بهترین بازیکن سال آمریکای جنوبی را به دست آورد.

رونالدینیو در تیم ملی

در سال 1997 رونالدینیو با تیم ملی زیر 17 سال برزیل قهرمان جهان شد.

در 26 ژوئن 1999، رونالدینیو اولین بازی خود را در تیم ملی مقابل لتونی انجام داد. اولین گل او برای تیم ملی در بازی دوم مقابل ونزوئلا در 30 ژوئن 1999 به ثمر رسید. در ژانویه 1999 رونالدینیو با برزیل قهرمان جام ملت های آمریکا شد و در آگوست همان سال نایب قهرمان جام کنفدراسیون ها شد.
رونالدینیو در جام جهانی 2002 فوق ستاره شد. او با تیم ملی برزیل در فینال جام جهانی مقابل آلمان قهرمان جهان شد. گل رونالدینیو در یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل انگلیس در 21 ژوئن 2002 فراموش نخواهد شد،یک ضربه ایستگاهی از راه دور که از روی سر دیوید سیمن عبور کرد و به زیبایی گل شد. تا برزیل 2-1 مقابل انگلیس پیروز شود.

در جام کنفدراسیون ها 2005 رونالدینیو در این بازی 3 گل به ثمر رساند و در فینال خوش درخشید. رونالدینیو به همراه کواوتموک بلانکو، مهاجم مکزیکی بهترین گلزن تاریخ جام کنفدراسیون ها است. نام رونالدینیو در FIFA 100 و تالار مشاهیر فوتبال برزیل گنجانده شده است.

در جام جهانی 2006 رونالدینیو و تیم ملی برزیل عملکرد ضعیفی داشتند و در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب فرانسه شدند که بعداً فینالیست آن جام جهانی شد و حذف شدند.
رونالدینیو همچنین در المپیک 2000 و 2008 بازی کرد و سه گل به ثمر رساند. در سال 2000 در مرحله یک چهارم نهایی به تیم ملی کامرون باخت که بعداً قهرمان مسابقات شد و در سال 2008 مقام سوم و مدال برنز المپیک را کسب کرد. در این سال تیم برزیل توسط تیم آرژانتین حذف شد و تیم آرژانتین به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یافت.

به دلیل زمان محدود بازی در میلان ایتالیا، رونالدینیو برای حضور در جام کنفدراسیون ها 2009 برای تیم ملی انتخاب نشد.

رونالدینیو 38 ساله از فوتبال خداحافظی کرد.

 

مستر

دیدگاهتان را بنویسید