سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

فواید و مزایای حلقه ورزشی ،8 دلیل برای حلقه زدن

اگر به دنبال ورزشی هستید که هم سرگرم کننده باشد و هم به تناسب اندام شما کمک کند حلقه زدن بهترین گزینه است. به راحتی میتوانید در خانه حلقه ورزشی را جزئی از برنامه روزانه خود کنید یا هر کجا که میخواهید با خود ببرید و این تمرین سرگرم کننده و مفید را انجام دهید.

فواید حلقه ورزشی هولا هوپ:

کالری بسوزانید

سوزاندن کالری یکی از اهداف اصلی هنگام تلاش برای کاهش وزن است.

به گفته محققان، دایره ورزش معادل سایر فعالیت های هوازی مانند رقص سالسا در سوزاندن کالری است. به طور متوسط، برای هر 30 دقیقه حلقه زدن، زنان حدود 165 کالری و مردان حدود 200 کالری می سوزانند.

کاهش چربی و سایز بدن

وقتی با ورزش کالری بسوزانید و تغییرات مناسبی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، چربی بدن کاهش می یابد. اگر می خواهید پهنای کمر و ران خود را کاهش دهید، حلقه زدن می تواند ورزش مناسبی برای شما باشد. به خصوص اگر از حلقه ورزشی هولا هوپ سنگین استفاده می کنید. در یک برنامه چرخه 6 هفته ای می توانید به طور متوسط ​​3.4 سانتی متر از کمر و 1.4 سانتی متر از ران کم کنید!

تقویت توانایی تمرین تناسب اندام هوازی

ورزش هوازی که به آن ایروبیک نیز می گویند، قلب و ریه ها را به کار میکشد و جریان اکسیژن را در سراسر بدن بهبود می بخشد. این به نوبه خود می تواند خطر بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد، سطح کلسترول را بهبود بخشد، عملکرد مغز را تقویت کند و حتی اضطراب را کاهش دهد. هنگامی که در حین حلقه زدن به یک ریتم ثابت می رسید، ضربان قلب شما شروع به افزایش می کند، ریه های شما سخت تر کار می کنند و جریان خون شما افزایش می یابد. همچنین برای سلامت قلب و سوزاندن کالری، زمان بیشتری را صرف انجام ورزش های هوازی می کنید.

کشیدگی عضلات شکم

اگر تا به حال از هولا هوپ استفاده کرده اید، احتمالاً می دانید که برای بالا نگه داشتن حلقه باید چقدر باسن و پاهای خود را حرکت دهید. بالا نگه داشتن حلقه به عضلات شکمی قوی و حرکت مناسب ران ها نیاز دارد. یادگیری هولا هوپ و تمرین منظم راهی عالی برای هدف قرار دادن عضلات شکم، پهلوها، باسن و ساق پا است.

بهبود تعادل

تعادل به شما کمک می کند تا حرکات بدن خود را بهتر کنترل کنید. همچنین فرم بدن شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند سایر تمرینات ورزشی را به درستی انجام دهید. هر گونه فعالیت بدنی که شما را ملزم به حفظ وضعیت بدن و ثابت ماندن در یک نقطه حمایتی، مانند حلقه زدن کند، می تواند به شما در حفظ و بهبود تعادل کمک کند.

 استفاده از عضلات پایین تنه

فقط عضلات شکم با حلقه زدن کار نمی کنند. عضلات پایین تنه نیز احساس فشار و سوزش خواهند کرد، از جمله عضلات چهارسر ران (جلو ران)، همسترینگ (پشت ران)، عضلات گلوت (سمت باسن) و عضلات ساق پا. به خصوص اگر از یک حلقه سنگین استفاده کنید. شما باید از عضلات بزرگ ران و ساق پا برای حفظ حرکت رو به عقب و راست به چپ بدن استفاده کنید.

فعالیت خانواده محور

تطبیق یک برنامه ورزشی در زندگی با خانواده می تواند دشوار باشد. در میان کار، مدرسه و همه فعالیت‌های دیگری که همراه با والدین بودن است، ورزش اغلب اولین موردی است که در فهرست کارها قرار دارد. حلقه زدن راهی برای ورزش و گذراندن وقت با خانواده است. از فرزند، همسر، شریک زندگی خود یا هرکسی که می خواهد از مزایای سرگرم کننده ورزش لذت ببرد دعوت کنید تا به این حلقه بپیوندند. حتی می‌توانید مسابقه‌ای برگزار کنید تا ببینید چه کسی می‌تواند حلقه را بیشتر از همه روی کمر خود نگه دارد.

ارزان و قابل حمل

ورزش کردن با حلقه ورزشی نیازی به رفتن به باشگاه، کلاس های شلوغ تناسب اندام یا انتظار در صف های طولانی برای دستگاه های تمرین هوازی ندارد. همچنین ارزان است و تقریباً در همه جا قابل ساخت است. از جمله اتاق نشیمن، گاراژ یا حیاط خلوت.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید