سایت خبری ورزشی ونشه
  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

اطلاعات تماس

  • شنبه تا 5 شنبه
  • تهران-میدان انقلاب-خیابان بینا
  • info@vnshe.ir

تناسب اندام و حفظ تناسب اندام

داشتن تناسب اندام ظرفیتی به ما میدهد که تمام فعالیت های روزانه خود را بدون هیچ خستگی و بی حالی انجام دهیم و سیستم ایمنی قوی مقابل بیماری ها داشته باشیم.

داشتن این تناسب اندام نیازمند ورزش،خواب کافی و تغذیه مناسب  و…است.

تناسب اندام چیست؟

فعالیت بدنی و ورزش کافی یکی از عناصری است که به تدریج در زندگی مدرن از بین می رود.

امروزه بسیاری از افراد برای خوش اندام شدن به جای ورزش کردن، به روش های زیبایی و کانتورینگ بدن روی آورده اند. بنابراین، کسب اطلاعات کافی در مورد ضرورت تناسب اندام و تغذیه سالم اهمیت دارد، به ویژه که جامعه جهانی به سمتی می رود که فعالیت بدنی افراد در حال کاهش باشد.

به طور کلی آمادگی جسمانی یعنی داشتن قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، وزن مناسب، تعادل بین کار قلبی و تنفسی و انعطاف پذیری بدن. فعالیت بدنی و تغذیه مناسب دو جزء مهمی هستند که برای تناسب اندام به آنها نیاز دارید. ورزش باعث افزایش کالری سوزی و تقویت عضلات می شود.

نکاتی برای تناسب اندام

برای تناسب اندام و داشتن اندامی سالم، همیشه باید ورزش و تغذیه سالم را در زندگی خود مد نظر داشته باشید.

حداقل یک ساعت در روز ورزش کنید. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید ورزش های با شدت بالا انجام دهید. وعده های غذایی را در زمان مناسب و به مقدار مناسب بخورید. سعی کنید از دسرهایی که شکر ماده اصلی آن است خودداری کنید.

حتما کالری دریافتی روزانه خود را اندازه گیری کنید. بیشتر اوقات ما متوجه نمی شویم که چقدر کالری مصرف می کنیم و وقتی شروع به محاسبه می کنیم از عدد بدست آمده شگفت زده می شویم.

خواب کافی نیز بر سلامتی تأثیر می گذارد. سعی کنید 6 تا 8 ساعت خواب کامل داشته باشید. اگر احساس خستگی می کنید، حدود نیم ساعت قبل از ورزش بخوابید تا کارایی شما افزایش یابد.

مستر

دیدگاهتان را بنویسید